zondag 8 mei 2011

meer Frank Gehry

Het Guggenheim in Bilbao van Frank Gehry smaakte naar meer. Ik had ontdekt dat in Zuid Duitsland, in Weil am Rhein ook een gebouw van Gehry staat. Het is in 1989 gebouwd voor Vitra en het is het eerste bouwwerk van Gehry in Europa.

De familie Fehlbaum, eigenaar van Vitra, lijkt beroemde architecten te verzamelen. Op de Vitracampus staan bouwwerken van o.a. Zaha Hadid, Tadao Ando en Herzog & De Meuron. Fantastisch als je dat kunt doen!


Het gebouw van Gehry is nu het Vitra design museum. De vormen spreken mij aan; rond en hoekig door elkaar. Het was overigens in het echt veel kleiner dan ik had gedacht dat het zou zijn.



In Berlijn en Praag staan ook nog gebouwen van Gehry. Ik heb ze op mijn lijstje gezet om te bezoeken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten