dinsdag 21 juni 2011

Bosch Parade

Deze week is in Den Bosch een optocht door het water van de Binnendieze te zien: Bosch Parade. Het is het tweede jaar dat dit evenement plaatsvindt. Verleden jaar heb ik er erg van genoten, dus afgelopen zondag heb ik regen en wind getrotseerd en ben gaan kijken. Ik vond het ook nu weer zo bijzonder! We stonden op de oever van de Binnendieze -een plek waar je normaal niet komt- en in de vloot die aan ons voorbij trok zat dans, zang en vooral heel veel bijzondere vaartuigen, allemaal ontworpen en bedacht door kunstenaars die zich hebben laten inspireren door het werk van Jeroen Bosch. De Binnendieze is niet zo diep, dus bij sommige ontwerpen werd er gewoon door het water gelopen. Ik had wel te doen met de man die met ontbloot bovenlichaam met een kindje op zijn schouders door het water liep; zo koud lijkt mij! Er werd veel gedanst, ook zo knap: mij niet gezien om op een wiebelend vlot een dans uit te voeren!

Bosch Parade is nog te zien op woensdag 22 juni en vrijdag 24 juni om 20:00 uur en zondag 26 juni om 16:00 uur.

Een impressie (vond het erg moeilijk om te kiezen!). De ontwerpen hadden vaak ook pakkende namen: Dekselse Bosch/afval is goud, 4 kapiteins op 1 schip, duveltje uit een doosje, california dreaming.



En nog een speciaal plekje voor deze vreemde eenden:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten