donderdag 30 juni 2011

de huiskunstenaar

In het huis waarin ik nu woon, heeft Toon Laurense gewoond. Van de grote ruimte waarin hij vroeger zijn atelier had, hebben wij nu twee aparte kamers gemaakt. Maar, als je goed kijkt, kun je op sommige plaatsen in de houten vloer nog de sporen van de vorige eigenaar zien!

Werk van Toon Laurense had ik al eerder bij Jan van Hoof galerie gezien. Toen ik laatst op de Art Amsterdam was, hingen daar werken van hem. Ik bedacht dat ik eigenlijk heel graag een keer een blog over hem wilde schrijven. Los van het feit dat zijn werk mij aanspreekt, is hij immers -weliswaar in een andere betekenis- ook onze huiskunstenaar!


Toon Laurense schildert een soort landschappen. Zijn kleurgebruik vind ik mooi. Ook het contrast in zijn werken tussen enerzijds dik met plamuurmes aangebrachte verf en anderzijds volledig glad gepenseelde delen, spreekt mij aan.

Op de site van Toon Laurense is te vinden waar hij de komende periode exposities heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten