vrijdag 10 juni 2011

Spanje, hangmat, zwemmen en schaapjes!

Vrienden vragen mij wel eens om tips voor vakantieadresjes en eigenlijk vind ik het wel een leuk idee om op deze plek die adresjes op te nemen.

Vandaag één van de toppers: Can Lluis, Costa Brava in Spanje. Ik ben niet echt het type voor een strandvakantie en houd vooral niet van massatoerisme. De Costa Brava klinkt dan natuurlijk niet als een ideale vakantiebestemming. Maar, dat was het dus wel! Can Lluis ligt wat in het binnenland, ter hoogte van Figueres (van het Dalimuseum met die rare eieren op het dak; leuk om na te bouwen op het strand!). Wij zaten bij een klein dorpje, Cistella. Voor ons precies goed: een pleintje met een barretje en speeltuintje, een restaurant en een winkeltje voor brood (de snoepjes die de eigenaresse van de winkel de kinderen toestopte, leverde 's ochtends strijd op wie als broodhulpje mee mocht!).

Ik ben erg kritisch bij het selecteren van een vakantiehuis. Bij mijn zoektocht naar vakantieadresjes kan ik een huis bij wijze van spreken al afkeuren op een foto met een verkeerde sprei op het bed. Can Lluis had geen verkeerde sprei en kwam door de keuring heen. Het voldeed ook echt aan al mijn verwachtingen. We hadden een schitterend met zorg ingericht appartement. Ook een mooi uitzicht; we keken uit over een olijbomengaard en hoorden de belletjes van de grazende schaapjes bij de buren. Een fijn zwembad en een relaxte hangmat maakten het helemaal af.

Er hing een heerlijke sfeer, het huis was mooi en ook in de omgeving was veel te doen. Uitstapjes (Girona, Figueres, Cadaqués) konden we combineren met een bezoek aan het strand, ook voor de kinderen dus erg leuk. Het is ons zelfs gelukt om verschillende rustige strandjes te ontdekken. Er zijn daar zoveel afgelegen baaitjes! Kortom, voor mij was het echt de ideale vakantie!
www.canlluis.es

Geen opmerkingen:

Een reactie posten