vrijdag 3 juni 2011

Wat een mooie kasten!

In München, in de pinakothek der moderne, zag ik deze kast. Hij is in 1953 gemaakt door Charlotte Perriand en Jean Prouvé. Erg mooi. Hij deed me overigens enigszins denken aan het ontwerp "Kast" van Maarten van Severen uit 2005 die ik in het Vitrahuis heb gezien. Beide kasten hebben open en dichte elementen waar je van 2 kanten bij kunt; moeilijk om te kiezen wat voor- en wat achterkant wordt! Ook de kleuren van de kasten hebben iets van elkaar weg. Als ik ooit nog eens een hele grote woonkamer heb, dan zou ik daar de kast van Maarten van Severen graag middenin zetten!


1 opmerking:

  1. kasten hebben wel heel veel overeenkomsten. die van Van Severen is wat rustiger, die van Perriand en Prouvé wat provocerender. ken je overigens de lamp van Prouvé die Potence genaamd is? wat mij betreft het ultieme lichtpunt. eigenlijk wel een toffe peer

    BeantwoordenVerwijderen