zondag 10 juli 2011

Domaine les Gandins

Een heel fijn plekje in Frankrijk in de Auvergne: Domaine les Gandins. Ik had al vaak over hen gelezen en ik was echt nieuwsgierig geworden naar de sfeer op het domein met het mooie landhuis, de table d'hôtes, het riviertje en de dieren. Het leek mij een ideale bestemming voor ons gezin met kinderen: voor iedereen iets leuks! We hebben een paar nachten in de chambre d'hôtes doorgebracht.



Het riviertje La Sioule dat langs het domaine stroomt is een ideaal riviertje om dammetjes te bouwen. Leuk: we hadden in de buurt een picknickplek aan het water gevonden waar we hele waterkeringen hebben aangelegd! 's Avonds schoven we met andere gasten aan bij de table d'hôtes, waar heerlijk eten werd geserveerd. De kinderen hadden dan al hun eigen table d'hôtes gehad en waren alweer druk met andere kinderen op de kleine camping aan het spelen. Ze hebben daar zo'n enorme vrijheid ervaren!

Veel vrienden van mij blijken ook bij Domaine les Gandins te zijn geweest. Het is al een paar keer voorgekomen dat de combinatie van "Auvergne, riviertje en heerlijke table d'hôtes" leidde tot de vraag "Domaine les Gandins"? Binnenkort gaat een vriendin van mij er naar toe. Alvast wat voorpret met deze blog: veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten