maandag 26 september 2011

Inside Design in Amsterdam

Ik heb gisteren Inside Design Amsterdam op IJburg bezocht. Heerlijk om daar rond te lopen en steeds opnieuw verrast te worden door mooie ontwerpen. Ik heb ook veel leuke gesprekken gevoerd over deze ontwerpen. Echt een inspirerende dag waar ik veel over kan schrijven. Voor vandaag alvast een greep uit een aantal ontwerpen die mij zijn opgevallen.



De poefjes van Aleksandra Gaca zien er zo heerlijk zacht uit en zo zitten ze ook. Zij ontwerpt ook textielpanelen. Daar ga ik me zeker nog een keer verder in verdiepen. Ze lijken me erg mooi bij mij aan de muur. Het werk van Bert Jan Pot vond ik heel opvallend en kleurrijk: een Perzisch tapijt en de Rietveldstoel in een ander jasje. Ik zag daar ook deze opvallende stekkerdoos. Op de nieuwste bank van Patricia Urquiola -de tufty too- hebben we een tijdje heerlijk gezeten en leuke verhalen gehoord over het productieproces van banken bij B&B Italia. Het vogelhuisje is van Frederik Roijé en het tafeltje Tor staat sinds gisteren in mijn huis (ja, ik heb me laten verleiden tot een jaarabonnement op Elle decoration).

Heel mooi vond ik ook deze kast van Onno Donkers. Speciaal voor mijn schoonzusje ook deze foto van een bureau van Arco (binnenkort bij jullie te zien?)



Tot slot nog deze lamp van Stek. Hij stond bij hun mooie kindermeubels en is speciaal ontworpen voor Inside Design en dus niet te koop. Ik vind hem erg mooi en hoop dat ze hem in productie gaan nemen (ik begreep dat er meer mensen waren die daar om gevraagd hebben, dus wie weet).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten