maandag 12 september 2011

Koffie, thee en limonade!

Een restaurant waar je met het hele gezin lekker kunt eten (en dan niet alleen de bekende kipnuggets, frietjes of pannenkoeken), waar de kinderen heerlijk kunnen spelen en waar je met vrienden ook nog gezellig een glas wijn kunt drinken... Eigenlijk ontbreekt zo'n plek in Den Bosch. Gisteren had ik het hier met vrienden over. Iedereen zat vol ideeën over een locatie en de invulling daarvan. Erg leuk! Later thuis moest ik opeens denken aan het T-huis in Breda in het Valkenbergpark. Dat is wat mij betreft het ideale concept: een horecagelegenheid in een schitterend park met een mooie grote speeltuin voor de deur en een enorm grasveld om te voetballen. En -voor mij niet onbelangrijk- het is ook nog in een bijzonder vormgegeven gebouw gevestigd.


Ik ben even nagegaan wie dit gebouw heeft ontworpen: architect en kunstenaar John Körmeling. En dat blijkt dan ook weer degene te zijn die Happy street -het Nederlandse paviljoen op de wereldtentoonstelling in Shanghai dit jaar- heeft ontworpen (helaas niet met eigen ogen gezien...)



Van Körmelings hand is ook het kunstwerk 'HiHa' dat ik eerder al eens in het Van Abbe heb gezien en waar ik ook echt erg vrolijk van word!


Ook het roze huisje bij het Van Abbe museum is door hem ontworpen. Tja, die link had ik eigenlijk zelf ook al wel kunnen leggen als je de foto naast die van het T-huis legt.
Wat een leuke ontdekkingen allemaal.


Wat mij betreft gaan we door met plannen maken voor een koffie-thee-limonade (en wijn!)huis met leuke speelgelegenheid voor kinderen in Den Bosch en dan heb ik een voorstel voor een architect voor het gebouw! Kunnen we dit idee ergens inzenden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten