zondag 18 september 2011

Kunstnacht in Den Bosch

Een bijzondere ervaring: in het donker door de stad om van locatie naar locatie kunst te bekijken. Diverse kunstinstellingen in de stad hadden hun deuren opengezet. Te veel om allemaal langs te gaan, maar de plekken die ik heb bezocht vond ik inspirerend. Bij het Centrum voor Beeldende Kunst ’s-Hertogenbosch in de W2fabriek was ik met een paar vriendinnen bij de Game city (die is er trouwens nog tot 6 november) met videokunst en games waar je zelf aan mee kunt doen. We belandden bij een performance van kunstenaarscollectief "de Febberkes". Een mooi stuk over hoe intens liefde kan zijn. Er waren kunstige hapjes en een expositie met grafische en beeldende kunst van Floor Kraan en Marieke Peters. Het werk van Marieke Peters sprak mij aan. De kleine werkjes afzonderlijk vond ik mooi, maar zo naast elkaar geĆ«xposeerd was ook juist het effect van de verschillende diktes leuk. Het idee voor een muur thuis met een verzameling van dergelijke werkjes kreeg weer verder vorm in mijn hoofd...



In cafe Voltaire waren we bij project Mme. Poulet. Verschillende kunstenaars hebben zich door het leven van deze vrouw in de periode van 1939-1955 laten inspireren. Onder het genot van een heerlijk kopje thee en citroentaart hebben we genoten van een voordracht over -wederom- de liefde met hele mooie zang. Bijzonder.

In galerie Majke Husstege zijn game-heroes te zien (hoort bij de de expositie Game City). Deze Supergirl van Matthias Verginer vond ik erg grappig. Bij Arti Capelli tot slot hebben we werk van J.C.J. van der Heyden gezien. Ik heb daar ook bonnen gekocht die ik over een paar weken in kan wisselen in hun moestuin. Ben benieuwd, vooral naar de palmkool die ik dan mag oogsten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten