vrijdag 23 september 2011

Piet Hein Eek in Strijp R

Laatst heb ik de winkel van Piet Hein Eek in Strijp R weer een keer bezocht. Eerst heb ik daar in het restaurant lekker geluncht en daarna ben ik op mijn gemak door de winkel gelopen. Ik heb mijn ogen uitgekeken; het is echt een bijzondere -en bonte!- verzameling. Natuurlijk staan er veel van zijn sloophouten kasten en stoelen, maar ook andere ontwerpen, zoals de plaatstalen kasten en de vitrinekasten in staal die ik erg mooi vind. Ondertussen wordt er in de fabriek trouwens continu doorgewerkt aan alle producten. Dat proces heeft een centrale plek in het complex en maakt daardoor ook echt onderdeel uit van het geheel. Wat mij enorm aanspreekt is de creativiteit die overal van af straalt. Oude buizen die tijdens de verbouwing uit de fabriek zijn gesloopt worden hergebruikt in nieuwe meubels. Afvalmateriaal krijgt zo een nieuwe bestemming, net zoals hij trouwens ooit met zijn sloophouten meubels is begonnen. Overigens kan ik dan ook weer niet alles plaatsen. Zo zag ik allemaal oude koperen ketels en stapels borden die zelfs nog helemaal onder het stof zaten. Kennelijk is er vraag naar? Bijzonder vind ik dat er ook veel ruimte is voor kunst. Er staan diverse kunstobjecten tussen de meubels en op de bovenste verdiepingen was een expositie van atelier Van Lieshout ingericht. Ik betrapte mezelf er op dat ik eigenlijk continu met een glimlach rondliep omdat ik steeds opnieuw weer door iets werd verrast. Ik heb echt genoten van alle bijzondere dingen die ik heb gezien en er volgen zeker nog meer blogjes van dit bezoekje.



En een speciaal plekje voor deze bank. Die ziet er zo heerlijk uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten