donderdag 6 oktober 2011

boekenworm

Ik was vroeger een echte boekenwurm. Eenmaal gegrepen door een boek las ik het met gemak in één keer uit, ook al was het dan soms echt midden in de nacht. Heerlijk! Helaas heb ik daar nu niet meer zo de tijd en rust voor. Ik kan er wel weer erg gelukkig van worden als ik zie dat mijn kinderen zelf een boek pakken en lekker gaan lezen. Hoop dat zij er net zoveel plezier aan gaan beleven als ik. Nu tijdens de kinderboekenweek is het bij ons in ieder geval traditie dat ze allemaal een boek uit mogen zoeken.

De enige echte boekenworm is natuurlijk "rupsje nooitgenoeg" van Eric Carle. Zo'n schattig verhaaltje en zo leuk getekend (het vrolijke blije rupsje en het rupsje met pijn in zijn buikje); ik lees het met veel plezier voor.
Rupsje nooitgenoeg ben ik op meer plekken tegengekomen. Zo ontdekte ik op de site van leuke lunch deze ontzettend leuke broodrups. Wat een feest als je dat in je broodtrommeltje mee krijgt! (er staan trouwens op deze site ontzettend veel leuke ideeën: iedere dag wat moois voor je broodtrommel...) Een kinderboekenwinkel in Den Bosch heet ook heel toepasselijk "nooitgenoeg". En dan tot slot nog een variant op de boekenworm: een kast in de vorm van een worm. Hij is ontworpen door Ron Arad voor Kartell en heet ook bookworm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten