woensdag 23 november 2011

Hundertwasser

Mijn zoontje van 3 zei vanochtend opeens: "ik wil schilderijen gaan kijken". Ik geef toe dat ik wat verbaasd was, maar zijn verzoek heb ik natuurlijk meteen ingewilligd! Toevallig had ik net over een tentoonstelling van schilderijen van Hundertwasser bij kunstlocatie Würth in Den Bosch gelezen. Ik wilde daar graag naar toe. Het leek mij ook wel een leuk uitje met mijn zoontje. Het werk van Hundertwasser is zo kleurrijk, dat spreekt hem vast aan!





Ik kon op de tentoonstelling geen foto's maken. Deze foto's heb ik van internet gehaald. Ze geven een beeld van wat er te zien is, maar in het echt zijn de werken zo veel mooier. Hundertwasser gebruikt veel verschillende technieken door elkaar. Ik vind zijn kleurgebruik schitterend, maar ook zijn mooie vormen. Veel werken hebben zelfs glitters! Er stonden ook een paar maquettes van gebouwen van Hundertwasser. Hij blijkt zelfs in Nederland te hebben gebouwd; de Ronald Mac Donald Kindervallei in Valkenburg: organische vormen, kleurrijk, ecologisch; typisch Hundertwasser. Dat ga ik zeker bezoeken!

Mijn zoontje vond de tentoonstelling overigens inderdaad leuk. Hij had alleen wel het idee dat we bij de kunstuitleen waren (daar heb ik laatst samen met hem een schilderij uitgezocht) getuige zijn opmerking: "Mam, die vind ik mooi, zullen we die nemen?"

De tentoonstelling is er tot 6 mei 2012.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten