maandag 28 november 2011

PAN Amsterdam

Met twee vriendinnen heb ik een bezoek gebracht aan PAN Amsterdam. Ik had gedacht dat de nadruk op antiek en oude kunst zou liggen -en dat was ook wel zo-, maar er was ook verrassend veel modern werk te zien.



Opgerold papier van Jae Ko en een halssieraad van Andrea Wippermann

Deze honden van Velasco Vitali vielen erg op. Je zou hem thuis toch zo op je tafel leggen!



Ik vond het heel bijzonder om dit werk van Christo te zien. Hij is laatst tijdens één van mijn colleges kunstgeschiedenis uitgebreid aan bod gekomen. Zijn projecten waarbij hij objecten inpakt zijn van zo'n grote omvang, zo kostbaar om uit te voeren, maar ook maar zo tijdelijk dat ik me afvroeg hoe hij zijn werk kan financieren. Dat blijkt hij te doen door o.a. foto's van zijn werk te verkopen en laat ik nu op de PAN zo'n foto tegenkomen! Een beschilderde foto van Running Fence.


Lange tijd hebben we stilgestaan bij het werk van Warffemius bij galerie Ramakers. We waren allemaal een plekje in onze tuin aan het maken voor deze mooie bank.


Hij is alleen wel erg kostbaar. Dit kleine werkje van Warffemius is dan eerder een optie. Ook zo'n wand vol met kleine werkjes vind ik zo mooi!



Misschien moet ik maar eens met mijn verzameling beginnen met dit kleine werk van Ien Lucas. Het spreekt mij enorm aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten