donderdag 22 december 2011

kerstwoorden

De dagen voor kerst: vroeg donker, lichtjes, kaarsen, versierde bomen. Ieder jaar weer een bijzondere periode. En ook ieder jaar weer de veelbesproken vraag: wordt het een witte kerst? Met de afgelopen twee jaren vol met sneeuw, realiseerde ik me dit jaar opeens dat een witte kerst voor mijn kinderen heel normaal is, getuige ook de opmerking van één van mijn kinderen toen het afgelopen weekend een klein beetje sneeuwde. "Oh wat mooi, nu is het ook bijna kerst!" Bijzonder is dat met kerst alle woorden ook een beetje veranderen. Bomen worden kerstbomen, lampjes kerstlampjes, broodjes kerstbroodjes en ga zo maar door. Overal kun je 'kerst' voor plakken. En het maakt het ook net een beetje anders. Zo viel mijn zoontje gisteren heel hard; een kerstbult lijkt dan toch minder erg dan een gewone bult. Vandaag was de kerstviering op school. De kinderen eten samen gezellig in de klas, iedereen neemt wat mee. Wij hadden koekjes gebakken; kerstkoekjes.


Koekjes van bladerdeeg in een zoete variant met suiker en kaneel en hartig met sesamzaadjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten