vrijdag 16 december 2011

kunst in huis

Mijn droom is om in een huis vol kunst te wonen. Ik bezoek graag galeries en kunstbeurzen en ik zie vaak ook hele mooie werken die prachtig bij mij thuis zouden staan, maar ja... het daadwerkelijk kopen vind ik dan weer zo moeilijk! Want, stel nou dat ik uitgekeken raak op een schilderij? Als zoiets gebeurt in een huis waar toch al veel kunst is, is dat misschien minder erg. Ik stel me dan zo voor dat je gewoon wat wisselt. Maar ja, dat is bij mij dus (nog) niet het geval. Omdat ik dus niet zo goed kan kiezen, maar wel heel graag mooie kunst om me heen heb, ben ik naar de kunstuitleen gegaan. Ik heb op dit moment dit schilderij van Els Fleer thuis hangen en ik ben er erg blij mee.


Els Fleer, zonder titel, 110 x 100 cm

Mijn eerste associatie bij dit schilderij is een wolkenhemel. Maar, wist je dat er ook een dolfijn in zit? En een vulkaan die uitbarst? En een bruidje met een lange sluier achter haar aan? Leuk om samen met de kinderen naar het schilderij te kijken; iedereen heeft zijn eigen ideeën. Zij hadden liever meer kleur gezien, maar ik vind juist deze combinatie erg mooi.
www.elsfleer.nl

Ondertussen blijf ik met veel plezier galeries en beurzen bezoeken, want mijn droom ga ik zeker verwezenlijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten