vrijdag 24 februari 2012

bij mij aan de muur!

Het afgelopen jaar kwam ik op verschillende plaatsen steeds weer het werk van Arjan van Arendonk tegen: op een tentoonstelling in het Noord-Brabants museum, op kunstbeurzen, in de filmzaal in de Verkadefabriek in Den Bosch, in het textielmuseum in Tilburg. Met regelmaat kwam zijn werk ook terug op mijn blogjes. En oh, wat wilde ik zijn schilderijen graag eens aanraken! De siliconen die hij gebruikt lijken nog zacht en kneedbaar te zijn, het ziet er haast als natte verf uit.


Heel bijzonder; dit prachtige kleine werkje van Arjen van Arendonk heb ik nu bij mij thuis hangen. En nu het toch van mij is, kon ik het eindelijk eens aanraken (die neiging hebben overigens meer mensen is mij opgevallen!). Om verder voelen te voorkomen: het is niet nat, voelt zacht aan, maar is niet meer kneedbaar!

Van Arendonk is in Portugal geïnspireerd geraakt. Het is gemaakt op Portugese stof en hij heeft Portugese pigmenten gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten