zondag 25 maart 2012

Ik neem je mee op reis!

Een kinderfeestje met als thema "ik neem je mee op reis" voor mijn 10-jarige dochter. Als uitnodiging hebben we vlaggetjes gemaakt (superleuk om te knutselen en steeds een nieuw ontwerpje te bedenken). En op het feestje zelf zijn we de hele wereld over geweest met allerlei quizvragen en spelletjes.


De koffers stonden klaar, gevuld met o.a. een paspoort voor iedereen.



In twee teams werd er voor de reis om de wereld gestreden. Welk team herkent de vlaggen, weet waar het junior songfestival werd gehouden, waar de flamenco wordt gedanst, waar lady Gaga vandaan komt etc. Maar ook: wat hoort bij wat? En soms deden we ook spelletjes in een land en dan vertelden de teams eerst wat ze er allemaal van wisten, o.a. over Egypte en Japan. En welke spelletjes horen daarbij? Mummies maken! Wat hebben we daar een lol mee gehad. Gewoon heel veel wc-rollen kopen en de rest wijst voor zich. En in Japan hebben we met stokjes gegeten: een druif en een paar snoepjes: welk team kan dat het snelst?



Toen nog een opdracht in de stad: fotografeer zoveel mogelijk dingen die met een land te maken hebben, maar ook: koop een Franse croissant, Engelse drop en een Italiaans ijsje. Vooral bij het fotograferen hebben de kinderen mij verrast; heel leuk wat ze allemaal zagen en associeerden met een land.

Tot slot hebben we nog gezellig samen gegeten in Italiƫ met pasta, pizza, salade caprese en een toetje in de kleuren van de Italiaanse vlag: aardbeienijs, soesjes met poedersuiker en kiwi.



Ik vond het een ontzettend geslaagd feestje en heb zelf ook veel plezier gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten