dinsdag 26 april 2011

dat zit zo

Toen ik stoelen voor de tuin uitzocht, wist ik vooral wat ik niet wilde. Maar ja, wat dan wel? Totdat ik een keer bij de kapper zat en een artikel las over de Luxembourgstoelen van Fermob, gebaseerd op de stoelen die al sinds 1930 in le jardin du Luxembourg in Parijs staan. Wauw, dat was het! Ik was er helemaal weg van. Ik herinner me nog dat ik de naam op een papiertje schreef en vastbesloten was uit te zoeken waar ik die stoelen kon kopen. Nog helemaal geïnspireerd liep ik naar buiten en stom toevallig kwam ik toen een paar meter verder langs woonwinkel OXO die net openging en waar ze diezelfde stoelen buiten neerzetten! De keuze was snel gemaakt.

Ik ben eens gaan zoeken of ik nog het fermobplaatje kon vinden dat ik destijds zo mooi vond. Ik herinnerde mij een vrolijk gekleurde foto van heel veel stoelen in le jardin du Luxembourg in Parijs. En ja, gevonden. Nog steeds heel mooi. Een tijdje geleden ben ik daar zelf geweest. Het staat er echt helemaal vol met deze stoelen en ze worden ook intensief gebruikt. Ze zijn overigens wel een stuk zwaarder dan de huis, tuin- (en keuken?)versie! Ik kon het niet laten om er ook een paar foto's van te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten