maandag 18 april 2011

"Jij houdt van schoonheid!"

vatte een vriendin samen toen ik haar vertelde waar ik allemaal van houd: kunst, vormgeving, architectuur, natuur, literatuur... Ik moest lachen om het woord schoonheid. Ik had daar andere associaties bij; namelijk schoonheid in de zin van netheid, reinheid. Maar eigenlijk dekt "schoonheid" de lading wel: alles wat mooi is.

"Weet je wat jij eens zou kunnen doen?" zei een andere vriendin (met een gedeelde interesse voor schoonheid): "een weblog starten! Daar kun je alles op kwijt wat jij mooi vindt. Je kunt er over schrijven, foto's plaatsen en het is meteen een soort archief voor jezelf"

Ik ben blij met deze suggestie. Elke dag kom ik wel iets moois tegen dat ik eigenlijk wel vast zou willen leggen. Soms doe ik dat door er een foto van te maken, maar als het een mooie tekst of gedachte is, blijft het vaak bij het lezen of het denken daarvan.

Hoe snel kan het vervolgens gaan? Vandaag belde een vriend die ik eens voorzichtig over mijn plannen voor een weblog informeerde. Hij reageerde erg enthousiast. "En weet je ook hoe je een weblog aanmaakt?" Nee dus, maar nu, een paar uur later, na wat handige tips van hem is het al zover: ik heb mijn eigen weblog!

Nu nog een naam. Met mijn dochters zing ik vaak een liedje over kleuren:
rood rood rood zijn al mijn kleuren
rood rood rood is waar ik van hou
ik houd van alles
alles wat rood is
daarom daarom houd ik van jou!

Ik heb het geleerd van een schoolvriendinnetje vroeger. Ik herinner mij dat we het eindeloos zongen in alle kleuren van de regenboog en ver daarbuiten. 

Aan dit liedje moest ik denken: ik houd van alles, alles wat mooi is...
" Alles wat mooi is" bestond helaas al.
Toen ontstond bij mij het idee om iedere dag te gaan schrijven over iets moois.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten