maandag 18 april 2011

Bloesem

In deze tijd van het jaar kan ik enorm genieten van alle bloesem. De nagenoeg kale takken met bloemen en dikke bloemknoppen met daartussen fris groen van nieuwe blaadjes vind ik zo mooi!

Met een vriendin heb ik een lange wandeling langs de Linge gemaakt, midden tussen alle bloeiende appelbomen. Dit jaar heb ik zelfs al in februari, toen het hier nog nat en koud was, van bloesem kunnen genieten. Tijdens een week vakantie in Andalusiƫ stonden vlak bij ons huis de hellingen vol bloeiende bomen. Gelukkig hoef ik nu niet zo ver van huis. Vanuit mijn raam kijk ik al tegen een roze hemel aan. Het wordt overigens ook al weer een beetje een roze tapijtje; het waait veel te hard!



Ook in de kunst trekken schilderijen met bloesem mij. In het Van Goghmuseum heb ik lang voor een schilderij gestaan dat Van Gogh speciaal voor de geboorte van zijn neefje maakte. De teerheid van de bloesem is daar heel mooi op weergegeven. En in de hermitage in Amsterdam heeft een erg mooi bloesemschilderij van Kees van Dongen gehangen. Helaas moet je er nu voor naar Sint Petersburg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten