donderdag 21 april 2011

Maar de zon scheen op haar bolletje...

daarom droeg ze een parasolletje!

In Cordoba hebben ze wel heel bijzondere. Op het Centro Abierto de Actividades Ciudadanas staan 69 enorme parasols. Zo is er altijd schaduw op dit plein. Ik had gelezen over dit nieuwe ontwerp en wilde het graag met eigen ogen zien. Dat had nog wel wat voeten in aarde. De enige aanwijzing die ik had was dat het in de buurt van het station van de hogesnelheidstrein moest zijn. Tja... En daar wist vervolgens niemand van het bestaan. Maar, de aanhouder wint. Ik moet zeggen dat de locatie me tegen viel. Het ligt in een nieuwbouwwijk naast een drukke weg en het spoor (dat klopte dus!) en er wordt volop gebouwd. De parasols zelf vond ik fantastisch. Net of je door een gekleurd paddestoelenbos loopt. Ik was wel jaloers op de mannen die naast mij in een hijskraan aan het werk waren; wat moeten zij een mooi zicht op de kleurrijke bovenkant hebben gehad! Dat is nog wel een tip voor Cordoba: zorg voor een uitkijkpunt. Misschien een parasol met trappetje?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten