maandag 16 mei 2011

Art Amsterdam

Ik ben naar Art Amsterdam geweest en heb -dat was ook precies de bedoeling- veel mooie dingen gezien. Een impressie.

Al snel na binnenkomst kwam ik bij dit werk van Esther Tielemans. Het kwam mij bekend voor en ik realiseerde me toen dat ik in het Sms in Den Bosch ook werk van haar heb gezien, maar dan zeker 10 keer zo groot!



links: Esther Tielemans op Art Amsterdam, ongeveer 35 cm hoog, rechts: Sms Den Bosch

Dit werk van Stephan van den Burg vond ik erg mooi; heel fijn getekend. De tekeningen horen bij elkaar (ze worden thuis bij je aan de muur gespijkerd). Als je goed kijkt, zie je dat het actuele nieuwsfragmenten zijn: een kaart met de tsunamigolf, een deel van de tekst "revolution" en "police". De das die er op staat, is van Obama, vertelde de galeriehouder (Wetering galerie) mij.


De foto's van Katrin Korfmann nodigden uit om verder te bestuderen. Wat heeft ze er nou precies mee gedaan? Het leidde tot een leuk gesprek met een medebezoeker!



145 x 100 cm

Opvallend vond ik de keukenfoto's van Eric Klein Wolterink. Hij heeft verschillende keukens gefotografeerd en deze op ware grootte afgedrukt. Bijvoorbeeld 'mijn keuken', 'buurkeuken' 'Nederlands-Amsterdamse keuken' en deze 'Pakistaans-Amsterdamse keuken' van 252 x 340 cm.


De serie Terug Thuus van hem zit ook leuk in elkaar. Hij heeft foto's uit zijn familiealbum van vroeger genomen, is naar zijn ouderlijk huis teruggegaan en heeft op dezelfde plaats een nieuwe foto genomen. Zijn familieleden heeft hij uit de foto gesneden en daarvoor in de plaats is de foto van de huidige situatie gekomen.

30 x 42 cm

Absoluut weer een inspirerende dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten