zondag 22 mei 2011

Geprint?

Mijn oog viel op dit krukje; leuk als bijzettafeltje of inderdaad gewoon als krukje. Het was erg licht en ook best klein. Ik was met de trein en wilde het eigenlijk meteen wel meenemen. Ik informeerde naar de prijs en sloeg stijl achterover: 8000 euro! Maar daar had ik er dan wel 4 voor. Wat bleek, het krukje is niet zomaar een krukje, maar geprint op een 3d printer. Waanzinnig! Je stopt in plaats van papier een of andere pasta in de printer en er "rollen" krukjes uit!

Het schijnt dat er over niet al te lange tijd ook 3d printers voor huis- tuin- en keukengebruik komen. Dat lijkt me super. Kun je zelf op je computer meubels of andere producten ontwerpen en ze vervolgens zelf printen. Misschien werkt het dan wel zo dat je alleen nog maar een ontwerp koopt en het vervolgens thuis zelf print.

Ik heb het nog even nagezocht. Het bedrijf dat deze producten maakt heet Freedom of creation.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten