dinsdag 3 mei 2011

Zie jij beren op de weg?

Wij gaan op berenjacht.
We gaan een hele grote vangen.
Wat een prachtige dag!
Wij zijn niet bang.

O jee! Gras!
Lang, wuivend gras.
We kunnen er niet bovenover.
We kunnen er niet onderdoor.
O nee!
We moeten er wel dwars doorheen!

Mooie dingen zijn ook de kleine geluksmomentjes op een dag. Ik vind het heerlijk om 's avonds met mijn kinderen nog even de dag door te nemen en samen een verhaaltje te lezen. Met mijn zoontje van 3 ga ik graag op berenjacht. Vol enthousiasme doet hij mee: "We zijn niet bang! (nee he, mama?) We moeten er wel dwars doorheen!" En dan steken we onze arm(pjes) recht vooruit.

Laatst bedacht ik mij dat deze tekst voor iedereen mooi is. In het boek worden allerlei moeilijke situaties overwonnen. Die komen nu eenmaal op je pad, je kunt ze niet ontwijken. Ik denk dan wel eens aan mijn zoontje: armen vooruit en er dwars doorheen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten