dinsdag 7 juni 2011

hij hangt weer!

We hadden laatst een ongelukje met de lamp boven onze eettafel. Ik zat daar rustig en opeens, pats! hing de lamp niet meer boven de tafel, maar lag hij er bovenop! Scherven brengen geluk zullen we maar denken...

Ik heb contact opgenomen met de ontwerper. Gelukkig had hij een oplossing en hebben we de lamp kunnen repareren. Nu hangt hij dan weer en hij glimt extra mooi!

Het is bijzonder om te ervaren dat we onze lamp nu weer zo waarderen. Iedere dag doe je lampen aan en uit en als vanzelfsprekend is er licht (of niet). Het is heel raar als er dan opeens geen lamp meer is, niet in de laatste plaats omdat het toch wel erg donker is! Ik heb hem echt gemist! Vind het overigens nog wel spannend of hij niet opeens weer naar beneden komt. Iedere dag zegt wel iemand thuis: hij hangt nog!

We hebben onze lamp, de chandelier 1879 van Sandeluce, een aantal jaar geleden gekocht. Een geschikte lamp voor bij ons in huis bleek een lastige opgave. We hebben een erg hoog plafond en de woonkamer is niet erg breed. Deze lamp is erg groot, maar door het gebruik van glas oogt hij licht. De lichtbron zelf, de gloeilampen, hebben de hoofdrol. Overigens, met het verbod op het produceren van gloeilampen, leek het er een tijdje op dat we toch een keer een andere lamp aan zouden moeten schaffen. Dat moment hebben we uitgesteld door een grote reservevoorraad gloeilampen aan te leggen en nu blijkt zelfs dat er een goed alternatief op de markt is gekomen. Kortom, niets staat meer in de weg aan nog vele jaren lichtplezier voor ons (als hij tenminste blijft hangen...)!

Omdat ik er achter kwam dat ik geen mooie foto's van onze lamp had, heb ik er nu maar meteen een paar gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten