maandag 6 juni 2011

wijn

De nieuwsbrief van de Vinorie is uitgekomen met daarin een column van mij over zomerhitte in de Marken. Nu ik in de wijnsfeer ben, vind ik het leuk om te schrijven over een wijnboerderij met bed & breakfast waar ik eerder ben geweest. Met al die Italiaanse wijnen zou je denken dat het over Italië gaat, maar nee, het was in Nederland, in Lemelerveld (Overijssel): Wijnstaete Op den Pas.

Ik wist dat in Zuid Limburg wijnen worden geproduceerd, maar dat het ook in Overijssel kan, was nieuw voor mij. Ik vond het een heerlijke plek; diertjes, een trampoline en veel speelruimte voor de kinderen, een mooie omgeving en lekkere wijnen voor ons. De witte wijn vond ik zelfs erg lekker. Ze hebben speciale flessen ontworpen voor hun wijnen: mooi rank vorm gegeven. We hebben er nu één als waterkaraf in gebruik. Het weer zat niet zo mee, maar we hebben er echt een heerlijke tijd gehad. Leuk detail: Willem Alexander en Maxima blijken er ook een keer te hebben geslapen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten