donderdag 29 december 2011

ballet met een traditie

Ieder jaar rond kerst nemen een vriendin en ik onze oudste dochters mee naar een balletvoorstelling. Dit jaar zijn we naar het kerstgala van Introdans in Arnhem geweest. Prachtig was het. Het begon in kerstsfeer met "jingle bells" van Barbra Streisand. Zij zingt het lied in een hoog tempo en de dans sloot daar uiteraard op aan. We hebben verschillende stukken gezien en de afwisseling was daarbij groot. Wat heb ik een bewondering voor de wijze waarop deze dansers hun lichaam kunnen gebruiken; zo lenig, sterk en gecontroleerd. Soms lijken ze vederlicht en haast ook van elastiek. Prachtig wat zij met hun lichaam uit kunnen beelden. Vooral van het stuk ´adelaars´ waarin drie ballerina's deze vogels verbeelden was ik erg onder de indruk.

Ik heb vaker balletvoorstellingen van Introdans met mijn kinderen bezocht. Introdans heeft speciaal voorstellingen voor kinderen; een aanrader!


De foto's komen van de site van De Gelderlander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten