woensdag 11 januari 2012

pleisterwerk

Leuk idee: een huis inrichten met alleen maar Brabantse ontwerpen. Het bkkc in Tilburg bedacht het. De expositie is er nog maar tot en met 12 januari, dus op de valreep kon ik er nog even naar toe.


Het wandtapijt "band aid carpet" van we make carpets vond ik erg bijzonder. Herkenbare patronen uit een Perzisch tapijt, maar als je dichtbij staat zie je dat het heel verrassend uit allemaal pleisters bestaat. Ik had al eerder over een expositie van hen in het graphic design museum in Breda gelezen met wandkleden van o.a. frietvorkjes, maar helaas heb ik die toen niet kunnen bezoeken. Nu zag ik dan onverwacht toch nog werk van hen.

Nog een paar details:


Kijk ook eens op hun site, ze hebben erg bijzondere ontwerpen: we make carpets.

Het bed - Bed Blend- op de foto is van Mieke Meijer; geen losse stoel meer als nachtkastje en de lamp -Aureool- van Wieland Vogel.

Bij het bkkc is niet alleen een slaapkamer maar ook een keuken, woonkamer en een eetkamer met hele grote tafel ingericht. Die zag er gezellig uit; er werd daar lekker geluncht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten